fredag 21 september 2012

Okej...

...titta vad man hittade här. Min gamla blogg. Kanske dags att ruska lite liv i den igen. Jag har så mycket enklare att fullfölja mina ändrade matvanor när jag bloggar så då är det ju bara att börja skriva.

Lite uppdatering om mig sen sist. Jag pluggar nu, PAO-programmet som jag för 3 år hoppade av men som jag nu bestämt mig för att återuppta. Samtidigt jobbar jag ca 50% som telefonist på ett av Stockholms större taxiväxlar.
Barnen har hunnit bli 18, 16 och 9 år gamla så de klarar sig ganska bra själva och mannen är fortfarande ett år äldre än jag. ;)

Idag har jag påbörjat kålsoppedieten. Mest för att detoxa mig men tappar jag ett kilo eller två så är det mer än välkommet. När jag vägde mig i morse stannade vågen på 65,2kg och matchvikten ligger på 58.

Det ska vara klart på de knappt fem månaderna som är kvar innan Thailand. Hoppas jag. :)

Som mål med träning har jag lagt mig lågt. PW 3 ggr/vecka, allt annat är en bonus.

Idag har jag tillagat soppan:

1 kålhuvud
4 morötter
6 lökar
1 selleristjälk
2 gröna paprikor
2 burkar krossade tomater
1 påse varma koppen i valfri smak.
Vatten att koka soppan på

Allt ska ju helst vara ekologiskt för att kunna detoxa så mycket som möjligt.

Idag får jag äta hur mycket soppa som helst och tillsammans med det en massa frukt.

Jag kompletterar med blutsaft och näringstillskott i tablettform.

Spenderade ca 1 timme i skogen med hund och barn samt 45 min PW i ösregn.

Så, nu KÖR jag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar