måndag 24 september 2012

Slut på svält!

Eftersom jag igår mådde så dåligt att jag trodde jag skulle dö och bara tanken på att ens lyfta locket till kastrullen med soppan valde jag att börja äta igen. Min karaktär är så usel så jag skäms. Eller så är det bara så att jag behöver mer näring än så.

I vilket fall så började jag äta. Nyttigt. Någon sorts hopkok av GI och LCHF. Eftersom jag med GI lyckats bra tidigare så ser jag det som ett vinnande koncept.

Så igårkväll bakade jag 2-minuters bröd och nötkex.

2-minuters bröd:

1 ägg
1 dl mandelmjöl
1 nypa salt
25 gr smält smör

Vispa ägget med gaffel på en tallrik. Blanda i mjöl, salt och smör till en jämn smörja. In i micron i 2 minuter och KLART!

Med pålägg på var det riktigt smaskens. Receptet på nötkexen kommer senare då jag inte minns det nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar