lördag 30 mars 2013

Meditationskurs.

Alltså det här med meditation. Det är ju en fantastisk grej. En så fantastisk grej att jag tror alla behöver det. I stressiga Sverige iaf. Som jag skrev tidigare så ska jag gå en kurs på måndag. Här. Kostnadsfritt. De lever på bidrag så om man känner för det (vilket man självklart gör för en så bra sak) lämnar man det man har råd med. Superbra!

Det här är så stort för mig så jag t.o.m struntar i AIK´s allsvenska premiär som är samtidigt. Superstort med andra ord.

Varje gång jag är i Thailand blir jag bara mer och mer sugen på att lära mig mer om Buddhismen. Jag tycker att själva grundtanken låter mycket vettigare än andra religioners. Nu har inte jag för avsikt att bli religiös men jag kan tänka mig att leva mer som en Buddhist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar