torsdag 25 oktober 2012

En lugn dag. Eller?

Efter en, visserligen rätt behaglig, försovning idag, den andra den här veckan, måste jag nog börja köra tetricket igen. En stor kopp te lagom innan sängdags gör att man är så kissnödig på morgonen att det inte finns nåt annat alternativ än att gå upp. Ändrade ringsignal på mobilen igår för att komma upp, men inte ens i kombo med min Wake-Up light kom jag upp. Illa. Riktigt illa!

När jag väl blev väckt av sessan (som f.ö. också försovit sig) så var det bara att rusa iväg till tåget och skolan. Jag är ju trots allt en mycket plikttrogen typ. Spenderade halva dagen där innan det var till att kasta sig på tåget och åka hem för utvecklingssamtal med sessan. Lite dåligt-samvete-tid helt enkelt på eftermiddagen. Vi har en förmåga att missa gympakläder, inlämning av lappar och annat smått och gott...

Efter det var det dags för övningskörning. Äldstingen är uppe på andra växeln. Kärringstopp blandas med utbildning av dragläge och döda vinkeln.

Efter att ha överlevt även det var det dags att åka hem och passa upp på mannen som råkat ut för en otäck arbetsskada och som låg som en ostbåge med ryggont i sängen. Men som den mycket goda hustrun jag är så var han ju såklart i de bästa av händer.

Nu har då pulsen precis börjat lägga sig efter en Europa League-borta match med AIK mot PSV Eindhoven. Poäng med hem efter en mycket bra match. Tackar för den!

Annars har det varit ganska lugnt idag. Jomensåattserruliksombah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar